סערת הבר מצוה • התנועה הקונסרבטיבית נגד הנשיא: "הודרנו מהטקס"

    ארי וידר | צילום: התנועה המסורתית, פייסבוק No Comments on סערת הבר מצוה • התנועה הקונסרבטיבית נגד הנשיא: "הודרנו מהטקס"
    21:34
    09.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on חשיפה: הגורם המפתיע שניסה לתווך בחוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חשיפת אתר 'קול חי' על הכוונה לקיים טקס בר מצווה שמאורגן בידי התנועה המסורתית מכה גלים.

    אנשי התנועה הקונסרבטיבית  שמבקשים לערוך טקס בר מצווה באופן רפורמי, לא הסכימו בינתיים להצעות השונות שהועלו בנוגע לאופי הטקס בבית הנשיא ועל כן שיגרו מכתב יוצא דופן בחריפותו לנשיא המדינה רובי ריבלין.

    האם בית הנשיא יעניק הכרה רשמית לבר מצווה שלא על פי ההלכה?

    "נדהמנו לקבל את תכנית הטקס ולפיה הודרנו, פשוטו כמשמעו, מהטקס. רב אורתודוקסי הוא שינהל את הטקס לבדו. בית הנשיא אימץ, הלכה למעשה, את עמדתו של ראש עיריית רחובות".

    אנשי התנועה הקונסרבטיבית כינו את ההחלטה "מעשה אכזרי ביותר". לסיום כתבו: "מדינה דמוקרטית, מעצמה מדעית, מדינה יהודית אוהבת אדם, לא יכולה להפנות עורף לילדים עם צרכים מיוחדים, אפילו אם כמה ממנהיגיה מתעבים את ההשקפה הדתית שלנו או את מנהגינו כיהודים".

    אולם בבית הנשיא אמרו כי נענו לבקשת משרד התפוצות לאפשר לילדים אירוע בר מצווה נטול מחלוקות וחגיגי. "הזמנה זו טרם נענתה על ידי משרד התפוצות והזמנת הנשיא ורעייתו לחגוג עם הילדים במשכן, בעינה עומדת".

    "לצערנו, גורמי דת, המבקשים לקדם את מטרותיהם, תוך שימוש ציני בילדים, מסרבים להיענות לכל מתווה מאחד המוצע על ידי בית הנשיא ואין לנו  אלא להצטער על כך".

    "בימים האחרונים נעשו ניסיונות קדחתניים על ידי מנכ"ל בית הנשיא ומנכ"ל משרד התפוצות, ובמעורבות גורמים נוספים, לאתר מתווה מוסכם לקיום האירוע באופן שאינו מנציח את המחלוקת, ובכללם קיום הטקס הדתי מחוץ לבית הנשיא והגעת הילדים לאירוע חגיגי במשכן, או קיומו של הטקס בבית הנשיא ללא מעורבות רבנית כלשהי מכל זרם, אך גם אלו כשלו נוכח התעקשותה של התנועה המסורתית לדבוק בתכנון המקורי לניהול הטקס בעצמה. בית הנשיא שב ומזמין את הילדים לקבלת פנים חגיגית ומשמחת באופן שיציב רק אותם במרכז האירוע".



    0 תגובות